Kontosynkronisering via Skolon
Vi samarbetar med Skolon för att våra gemensamma kunder ska ha möjlighet att nå ILTs tjänster via Min samling.
För att en organisations användare ska kunna logga in i våra tjänster via Min samling i Skolon krävs att organisation också har en användarsynkronisering via Skolon.
För att starta en användarssynkronisering börjar du som Skolon-administratör med att göra en licensförfrågan i Skolons portal för de tjänster hos oss ni önskar nå därigenom.
Observera att du gör detta även om ni redan har ett befintligt avtal med oss för tjänsterna. En licensförfrågan är helt enkelt en förfrågan om att få synka era användarkonton.
Er förfrågan skickas automatiskt vidare till oss, så kontaktar vi er för ett uppstartsmöte.
När användarsynken är uppsatt kan era användare logga in via Skolons “Min samling” eller via vår hemsida och SSO-knappen “Logga in med Skolon”.
Glad Påsk
Vill ni synka era användare via Skolon så ber vi er att kontakta oss via kundsupport@ilteducation.com eller 08-556 115 50 så bokar vi ett uppstartsmöte!